Menu

Najlepsze hotele

Najlepsze hotele

Jak zorganizować efektywne szkolenie dla pracowników?

najhotele

Organizowanie szkoleń dla pracowników weszło w nawyk wielu już firmom. Do tego aspektu przywiązuje się coraz większą wagę – i nie bez powodu. Szkolenia mają wiele zalet i przynoszą sporo korzyści – zarówno samym pracownikom, jak i firmie, w której są zatrudnieni.

Jakie korzyści przynoszą szkolenia?

Podstawowym celem szkoleń jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Spotkania tego typu pozwalają poszerzyć zakres wiedzy oraz zdobyć nowe umiejętności. Pracownik zyskuje na wartości, staje się lepszym specjalistą, a takie osoby są na rynku pracy na wagę złota. Każdy pracodawca pragnie mieć zespół składający się z dobrych fachowców, ponieważ to dzięki temu właśnie firma osiąga lepsze wyniki. Jednakże mówiąc o szkoleniach, nie należy ich rozpatrywać tylko i wyłącznie w tym kontekście, ponieważ na tym nie kończą się ich atuty.

Sprawiają one, że pracownik czuje się w firmie naprawdę potrzebny, albowiem widzi, że ma szanse na to, by się rozwijać. Łatwiej też identyfikować mu się z firmą – lojalność to cecha pożądana przez wszystkich pracodawców. Przy tej sposobności należy koniecznie wspomnieć o jeszcze jednej istotnej sprawie, takiej mianowicie, iż szkolenia sprzyjają poprawie relacji pomiędzy pracownikami, co znajduje przełożenie na atmosferę w biurze. Jest to czynnik, którego nie wolno bagatelizować, ponieważ w dużej mierze od niego uzależniona jest skuteczność i wydajność pracowników. Jeżeli zaś praca jest dla pracownika jedynie przykrym obowiązkiem wykonywanym w nieprzyjaznym dlań miejscu, trudno mówić o zadowalających rezultatach.

Gdzie zorganizować szkolenie?

Wymienione powyżej cele można poprzez szkolenie osiągnąć tylko pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim charakter spotkania oraz jego zakres tematyczny musi być dostosowany do potrzeb uczestników. Należy zadbać o program szkolenia oraz o to, by prowadziły je osoby mające doświadczenie w tej materii i wiele interesujących rzeczy do przekazania.  Nie bez znaczenia jest także miejsce, w którym szkolenie się odbywa. Nie wszystkie firmy dysponują stosownymi warunkami lokalowymi. Poza tym najbardziej popularne są obecnie szkolenia wyjazdowe, gdyż ich program można wzbogacić dodatkowymi atrakcjami, np. grą miejską czy imprezą integracyjną. Z tego też względu najrozsądniejsza wydaje się opcja taka jak hotel z zapleczem konferencyjnym.

Zdjęcie: Palatium, centrum konferencyjne pod Warszawą

Hotele takie jak np. Palatium, centrum konferencyjne pod Warszawą, a także wiele innych obiektów, wychodzą aktualnie naprzeciw oczekiwaniom klientów instytucjonalnych. Dlatego wzbogacają swą infrastrukturę o profesjonalne, znakomicie wyposażone sale konferencyjne dające duże możliwości w kwestii organizacji rozmaitych spotkań biznesowych. Na korzyść takich miejsc przemawia również i to, że uczestnicy szkoleń mają zapewniony nocleg oraz pełne wyżywienie, a ponadto sporo udogodnień pozwalających w przyjemny sposób spędzić wolny czas. W tego rodzaju miejscach łatwiej jest zbudować atmosferę, która sprzyja wydajnej pracy.

Decydując się na skorzystanie z omówionego tu wariantu należy pamiętać o tym, by szukaniem odpowiedniej oferty zająć się wcześniej – konieczne jest bowiem zarezerwowanie miejsc w hotelu ze stosownym wyprzedzeniem.

Organizacja spotkania biznesowego – najważniejsze aspekty

najhotele

k1

Organizacja spotkania biznesowego jest przedsięwzięciem, któremu trzeba poświęcić sporo uwagi. Pojawia się przy tej sposobności mnóstwo aspektów wymagających uwzględnienia – od tego bowiem uzależniony jest sukces tego wydarzenia. Co zatem brać pod rozwagę? Jakie kwestie są najważniejsze?

Profesjonalny plan to podstawa

Powodzenie spotkania biznesowego jest zdeterminowane wieloma czynnikami. Kluczową kwestią, która stanowi bazę do dalszych działań, jest profesjonalnie przygotowany plan. Tutaj zaś wiele zależy od charakteru spotkania – może ono przybrać m. in. formę szkolenia, konferencji, prezentacji czy zebrania mającego na celu omówienie np. warunków kontraktu i ewentualnej współpracy czy przyszłości firmy. Każdy z wymienionych wariantów odznacza się własną specyfiką, w związku z czym nacisk kładzie się tu na różne sprawy. Przykładowo na okoliczność szkoleń najistotniejsze jest pozyskiwanie informacji, zaś podczas przysłowiowej burzy mózgów jej uczestnicy potrzebują nade wszystko warunków sprzyjających prowadzeniu efektywnej dyskusji.

W następnej kolejności trzeba się zastanowić nad programem spotkania oraz nad listą gości – jedno z drugim jest ściśle powiązane. Informacja o spotkaniu musi dotrzeć do uczestników ze znacznym wyprzedzeniem – dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy zapraszane są osoby będące autorytetami w różnych dziedzinach. Mają one wyjątkowo napięte grafiki, więc i dość selektywnie podchodzą do napływających zaproszeń – tego nie wolno bagatelizować.

k2

Foto: hotel okolice warszawy

Lokalizacja a prestiż spotkania

Nie bez znaczenia w omawianym kontekście jest miejsce spotkania. Atrakcyjna lokalizacja podnosi jego prestiż. Nie zawsze organizator dysponuje odpowiednimi warunkami, więc w rachubę wchodzi wynajem pomieszczeń. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług hoteli posiadających stosowne zaplecze konferencyjne. W takim obiekcie z powodzeniem można zorganizować nawet kilkudniowe spotkanie, ponieważ uczestnicy mają od razu zapewnione posiłki oraz nocleg, nie wspominając o wielu udogodnieniach pozwalających miło spędzić czas po pełnym pracy dniu. Obiekty takie jak np. Palatium, hotel konferencyjny mazowieckie, mają niemałe możliwości w zakresie organizacji spotkań i imprez okolicznościowych, co jest zasługą przystosowanej do tego infrastruktury. Nastawione są nie tylko na klientów indywidualnych, ale również instytucjonalnych i pod ich kątem mają przygotowanych wiele ciekawych propozycji. Potrzebowanie na tego rodzaju usługi jest obecnie ogromne.

Hotele z zapleczem konferencyjnym mieszczą się zwykle na obrzeżach większych miast, choć naturalnie nie jest to regułą. Warto zwracać uwagę także na ich otoczenie, by hałas z zewnątrz nie zakłócał przebiegu zgromadzenia. Wskazane jest ponadto, by dojazd nie przysparzał trudności, w związku z czym lokalizacja hotelu przy chętnie uczęszczanej trasie jest wielkim atutem. Bezwzględnie trzeba też zasięgnąć informacji dotyczących stricte technicznych kwestii. W zależności od formy spotkania potrzebny będzie stosowny sprzęt, lepiej się więc upewnić, że hotel ma go na wyposażeniu.

Ranking hoteli w górach w Polsce

najhotele

h15

Rejony górskie należą do najchętniej odwiedzanych obszarów w Polsce. Znajdujące się w tych stronach hotele oferują bardzo szeroki pakiet usług, dzięki czemu wśród licznych propozycji każdy znajdzie miejsce odpowiadające jego potrzebom i preferencjom. Co wybrać? Być może poniższy ranking ułatwi podjęcie decyzji.

  1. Hotel Uzdrowiskowy St. George – 3-gwiazdkowy obiekt znajdujący się w Kudowie-Zdrój, na terenie Parku Narodowego Gór Stołowych. Zlokalizowany w niezwykle malowniczej okolicy zapewniającej spokój oraz kontakt z naturą. Goście mają do swej dyspozycji m. in. jacuzzi, siłownię oraz kompleks basenowy, a ponadto mogą też korzystać z zabiegów z zakresu krioterapii, fizykoterapii oraz hydroterapii. Śniadania i obiadokolacje wliczone w cenę. Doba hotelowa trwa od 15 do 11.
  2. Hotel Corum – 3-gwiazdkowy hotel w Karpaczu, w bliskim sąsiedztwie lasu oraz wielu tras spacerowych. Na gości czeka tu wiele udogodnień w postaci m. in. nielimitowanego dostępu do basenu, saun oraz do jacuzzi. Mogą oni korzystać również m. in. z gabinetu masażu, wypożyczalni sprzętu sportowego, sali kominkowej i innych atrakcji. Hotel posiada pokój zabaw dla dzieci oraz zapewnia 120 miejsc noclegowych w wygodnych, w pełni wyposażonych pokojach.
  3. Hotel Stary Zdrój – 4-gwiazdkowy hotel w miejscowości Świeradów Zdrój. To obiekt mogący się poszczycić wspaniałymi, przeszło 150-letnimi tradycjami, do których nawiązuje wytworny i stylowy wystrój. Znajdują się tu m. in. kryty basen, jacuzzi solankowe, prysznice wrażeń oraz sporo innych atrakcji. W cenę wliczone są śniadania i obiadokolacje. Wszystkie pokoje odznaczają się wysokim standardem.
  4. Hotel Senator – 3-gwaizdkowy obiekt położny w centrum Starachowic, w bliskim sąsiedztwie Gór Świętokrzyskich. Pobyt gościom umilają m. in. centrum termalne, centrum SPA, kręgielnia, klub muzyczny Chillout, ściana wspinaczkowa, kort tenisowy oraz siłownia. Hotel stanowi ponadto doskonałą bazę wypadową do zwiedzania okolicy. Komfortowe i elegancko urządzone pokoje gwarantują spokojny wypoczynek po pełnym aktywności dniu.h23
  5. Hotel Wilga – 3-gwiazdkowy hotel w Ustroniu w Beskidzie Śląskim. Jest częścią kompleksu Uzdrowiska Ustroń. Posiada 64 komfortowo urządzone pokoje, z których większość dysponuje balkonem – idealnym do podziwiania wspaniałych widoków. Na gości czekają tu m. in. kompleks basenów solankowych, sauna, sala bilardowa, gabinet kosmetyczny itp. Specjalnie z myślą o dzieciach przygotowano plac zabaw pod chmurką oraz pięknie wyposażoną salę zabaw.
  6. Hotel Adam & Spa – 3-gwiazdkowy hotel w miejscowości Kudowa-Zdrój w Sudetach. Jest to obiekt, który powstał w 2006 r. i od tamtej pory nieustannie się rozwija. Posiada 48 pokoi oraz apartamentów – wygodnych i stylowo urządzonych. Spośród licznych udogodnień, jakie oferuje gościom, można wymienić m. in. basen rekreacyjny z biczami wodnymi, wodospadem i gejzerem wodnym, gabinet kosmetyczny, multimedialną salę relaksu etc. Hotelowa restauracja odznacza się wystrojem charakterystycznym dla okresu 20-lecia międzywojennego.

Jak zbudować hotel?

najhotele

h14

Czy własny hotel to dobry pomysł na biznes? Takie pytanie zadaje sobie wiele osób zastanawiających się nad uruchomieniem biznesu. Branża hotelarska odznacza się z jednej strony ogromną konkurencyjnością, ale z drugiej oferuje spore możliwości rozwoju. W jaki zatem sposób zrealizować takie przedsięwzięcie i o czym przy tej sposobności pamiętać?

Jaki wariant wybrać?

Rozważając opcję w postaci prowadzenia hotelu, trzeba koniecznie rozważyć mnóstwo kwestii, jakie się z tym wiążą. Przede wszystkim należy podjąć decyzję odnośnie tego, jaką formę miałaby przybrać omawiana inwestycja. Warianty do wyboru są trzy. Po pierwsze – założenie hotelu w oparciu o istniejący już obiekt. Niezbędna jest jego modernizacja – tak, aby sprostał wymogom konkretnego projektu. Po drugie – hotel można prowadzić w ramach licencji przyznanej przez znaną sieć. Największym plusem tego rozwiązania jest to, że działalność odbywa się pod szyldem marki mającej już ugruntowaną pozycję na rynku, zaś za największy minus należy postrzegać wiążące się z tym liczne ograniczenia. Po trzecie – wybudowanie hotelu od podstaw.

Ostatnia z podanych powyżej wersji wzbudza ogromne zainteresowanie i nie dzieje się tak bez powodu. Co prawda kosztowo wychodzi najdrożej, ale też pole do popisu jest największe, gdyż inwestycję można zrealizować zgodnie z indywidualnymi preferencjami. Oczywiście, trzeba mieć przy tym na uwadze obowiązujące przepisy, ponieważ i pod tym kątem hotel musi sprostać wielu kryteriom. W praktyce oznacza to ogarnięcie mnóstwa formalności towarzyszących na de facto każdemu etapowi realizacji projektu.

h22

O czym pamiętać na poczet inwestycji?

W dzisiejszych czasach wybudować hotel od podstaw można stosunkowo szybko, niemniej jest to uzależnione od paru istotnych czynników. Trzeba mieć zabezpieczone środki finansowe na ten cel – i to nie małe, bo tego typu przedsięwzięcia pochłaniają niewyobrażalne wręcz pieniądze. Ponadto niezwykle ważne jest to, by nawiązać współpracę ze sprawdzonymi podwykonawcami, a znalezienie takich firm jest w rzeczywistości nie lada wyzwaniem – popyt na usługi fachowców godnych zaufania jest spory, więc ich grafiki są planowane z wieloletnim wyprzedzeniem. Oprócz tego trzeba też mieć świetnie opracowany projekt – jedną z głównych przesłanek, na podstawie której jest on tworzony, jest analiza rynku. Badania te muszą być bardzo szczegółowe – niezbędna jest bowiem pewność co do zasadności przedsięwzięcia.

Wybudowanie hotelu to naturalnie nie wszystko. Niezbędny jest też dobry pomysł na jego urządzenie – tak, by całość pod względem wizualnym i jakościowym prezentowała się atrakcyjnie. W tym celu inwestorzy zatrudniają specjalistów od aranżacji wnętrz. Wyposażenie hotelu powinno być wysokiej klasy – dotyczy to wszystkich elementów, od tych wykorzystywanych w pokojach po zaplecze gastronomiczne. Wskazane jest również, by hotel posiadał możliwość organizowania konferencji oraz różnych imprez okolicznościowych. To zwiększy zainteresowanie jego usługami. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników z doświadczeniem w branży hotelarskiej.

Rodzaje hoteli

najhotele

h13

Hotele stanowią istotny element infrastruktury turystycznej, a głównym ich zadaniem jest świadczenie krótkoterminowych usług noclegowych. Kierują je do różnych grup odbiorców – w dzisiejszych czasach kładzie się spory nacisk na urozmaicenie w tym zakresie. Klienci stali się bardziej wymagający, a konkurencyjność w branży wzrosła.

Standard jako główne kryterium podziału

Na rynku funkcjonuje wiele typów hoteli. Ich podział jest przeprowadzany w oparciu o kilka czynników, a jednym z tych najistotniejszych jest standard. Każdy hotel ma przypisaną określona liczbę gwiazdek – i to właśnie jest dla klientów kluczową informacją odnośnie tego, jakiego standardu mogą się spodziewać. Generalnie rzecz biorąc, obowiązuje w tym zakresie skala pięciostopniowa – jedna gwiazdka oznacza hotel o najniższym standardzie, natomiast pięć gwiazdek to już zdecydowanie wyższa półka. Wszystko zatem w tym momencie zależy od oczekiwań klienta względem hotelu.

Przy tej sposobności trzeba koniecznie wspomnieć o dwóch sprawach. Po pierwsze – istnieją hotele sześciogwiazdkowe, np. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Należą one jednak do wyjątków, a ich oferta jest adresowana do najzamożniejszych ludzi na świecie. Po drugie – standardy europejskie różnią się od standardów charakterystycznych dla hoteli spoza starego kontynentu. Należy brać na to poprawkę, planując pobyt np. w Egipcie czy Tunezji.

h21

Zakres usług świadczonych przez hotele

Standard hotelu określa zakres usług – i jest to kolejne kryterium, na podstawie którego dzieli się hotele. Wyróżnia się trzy ich rodzaje, a mianowicie hotele turystyczne, średniej klasy oraz luksusowe. Hotele turystyczne znane są też jako ekonomiczne – i jak sama nazwa wskazuje, świadczą usługi w podstawowym zakresie. Zapewniają wygodne pokoje bez szczególnych udogodnień i są świetnym rozwiązaniem dla osób szukających niedrogiego noclegu. Hotele klasy średniej gwarantują więcej udogodnień aniżeli obiekty turystyczne, a swoje usługi kierują do dość szerokiego spectrum odbiorców, na których składają się głównie osoby podróżujące służbowo, rodziny z dziećmi oraz turyści rozglądający się za w miarę przystępnym cenowo, komfortowym noclegiem. I wreszcie pozostają hotele luksusowe, gdzie doba hotelowa kosztuje sporo, ale w zamian można liczyć na szereg atrakcji uprzyjemniających pobyt.

Lokalizacja hotelu i jego program obsługowy

We współczesnym hotelarstwie ważną rolę odgrywają zakres programu obsługowego oraz lokalizacja hoteli. Bazując na tych właśnie przesłankach, wyszczególnia się obiekty: biznesowe zwane miejskimi, tranzytowe, wypoczynkowe – czyli turystyczne, kongresowe, uzdrowiskowe oraz apartamentowe. Chociaż we wszystkich tych przypadkach mianownik jest wspólny, to w praktyce wymienione hotele różnią się między sobą typem obsługiwanych klientów. Przykładowo w hotelach tranzytowych zlokalizowanych głównie przy trasach tranzytowych nocleg znajdują osoby zmotoryzowane, np. zawodowi kierowcy. Hotele wypoczynkowe adresują natomiast swą ofertę do turystów – takim mianem określa się obiekty znajdujące się w atrakcyjnych i chętnie odwiedzanych miejscowościach. Z kolei hotele apartamentowe świetnie sprawdzają się przy dłuższych pobytach.

© Najlepsze hotele
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci